WSO TEXAS
jest autoryzowanym dealerem marki
Pierścienie tłoka do silników w kosiarkach i traktorkach.
Oferujemy Państwu szeroką ofertę pierścieni tłokowych montowanych w silnikach spalinowych do kosiarek i traktorków. Posiadamy zarówno oryginalne pierścienie jak i zamienniki. Znajdą tu Państwo pierścienie tłokowe między innymi marek: Briggs&Stratton, Honda, Kohler, Loncin, Nac, Tecumseh, Yanmar oraz najbardziej popularny zamiennik marki Caber.
Do czego służą pierścienie tłoka?
Pierścienie w silnikach tłokowych mają za zadanie uszczelnić przestrzeń między tłokiem i cylindrem (innymi słowy – uszczelnić tuleję cylindra aby wytworzyć kompresje).
Ile i jakie pierścienie potrzebujemy do tłoka?
W silnikach 4-suwowych znajdują się najczęściej 3 sztuki pierścieni tłoka, nie jest to jednak reguła. Jest to pierścień zgarniający, pierścień uszczelniający oraz pierścień olejowy (lub 2 pierścienie olejowe).
Jak wybrać odpowiednie pierścienie?
Średnica pierścienia zawsze jest uzależniona od średnicy tłoka, na który to zostanie zamontowany pierścień . Ponieważ istnieje ogromna ilość tłoków z różnymi średnicami, przy zakupie pierścieni należy sprawdzić (zmierzyć) średnicę tłoka, który Państwo posiadają.
Jak montować pierścienie tłoka w silnikach 4-suwowych?
W pierwszej kolejności montujemy pierścień zgarniający olej, niżej zakładamy pierścień uszczelniający, a na końcu montujemy pierścień (lub pierścienie) olejowe.
Większość pierścieni posiada oznaczenia góra/dół. Jeżeli pierścień nie posiada oznaczenia, wtedy trzeba zwrócić uwagę na jego kształt.
Zawsze montując nowe pierścienie proszę zwrócić uwagę na to, by pierścień założony był wycięciem na zamek.
Zapieczone pierścienie – przyczyny, objawy, naprawa.
O zapieczeniu pierścieni mówimy w sytuacji kiedy pierścień lub pierścienie zablokują się w rowku pierścieniowym tłoka i wciśnięte w ten rowek nie wyjdą z niego, tak jak powinny przy standardowej pracy.
Objawia się to najczęściej spadkiem ciśnienia sprężania lub nadmiernym przepalaniem oleju (w zależności które pierścienie się zapiekły).
Przyczyną zapiekania się pierścieni jest głównie tzw. "nagar" czyli duża ilość niedopalonych pozostałości paliwa i oleju odkładających się w komorze spalania oraz na denku tłoka w postaci twardego osadu. Powstaje on z powodu użycia złej mieszanki paliwowej, lub zużycia się silnika i spowodowanego przez to spalania nadmiernej ilości oleju silnikowego.
Sposobem na zdjęcie lub rozruszanie zapieczonych pierścieni tłokowych jest odmoczenie tłoka wraz z pierścieniami w nafcie lub w specjalnych płynach, które to mają pomóc nam w rozpuszczeniu nagaru i uwolnieniu pierścieni. Trzeba się jednak liczyć z tym, że pierścień przy próbie zdjęcia może pęknąć a więc nie będzie się już nadawał do dalszej pracy. W takiej sytuacji niezbędny będzie zakup nowego kompletu pierścieni tłokowych.
42,94 zł
61,77 zł
Jeżeli mają Państwo kłopot z dobraniem części prosimy o kontakt elektroniczny lub telefoniczny.
Proszę wybrać odpowiednią podkategorię.