Regulamin

Texas Parts

 

Regulamin.


SPIS TREŚCI

§ 1 Definicje
§ 2 Kontakt ze Sprzedawcą
§ 3 Zakupy w Sklepie
§ 4 Płatności
§ 5 Realizacja zamówienia
§ 6 Prawo odstąpienia od umowy
§ 7 Reklamacje
§ 8 Dane osobowe
§ 9 Zastrzeżenia

Załącznik nr 1: Wzór formularza odstąpienia od umowy

§ 1 DEFINICJE

Dni robocze - dni od poniedziałku do piątku za wyjątkiem dni ustawowo wolnych od pracy.

Konto - nieodpłatna funkcja Sklepu (usługa świadczona drogą elektroniczną), dzięki której Kupujący może założyć w Sklepie swoje indywidualne Konto.

Konsument - Konsument w rozumieniu przepisów Kodeksu cywilnego.

Kupujący - każdy podmiot Kupujący w Sklepie.

Regulamin - niniejszy regulamin.

Sklep - sklep internetowy texas-parts.pl prowadzony przez Sprzedawcę pod adresem www.texas-parts.pl.

Sprzedawca - Wypożyczalnia Sprzętu Ogrodniczego „TEXAS”, wpisany do Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej prowadzonej przez ministra właściwego do spraw gospodarki i prowadzenia Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej, NIP 5361659935, nr REGON 141922836, adres: ul. Jana Kazimierza 369, 05-126 Stanisławów Pierwszy.

§ 2 KONTAKT ZE SPRZEDAWCĄ

  1. Adres pocztowy: WSO TEXAS, ul. Jana Kazimierza 279, 05-126 Stanisławów Pierwszy
  2. Adres e-mail: serwis.texas@gmail.com
  3. Telefon: 784 164 164
  4. Adres do zwrotu towaru: ul. Jana Kazimierza 279, 05-126 Stanisławów Pierwszy

§ 3 ZAKUPY W SKLEPIE

  1. Ceny towarów widoczne w Sklepie są całkowitymi cenami za towar, w tym zawierają podatek VAT.
  2. Sprzedawca zwraca uwagę, że na całkowitą cenę zamówienia składają się wskazane w Sklepie: cena za towar oraz, jeśli w danym przypadku ma to zastosowanie, koszty dostawy towaru.
  3. Wybrany do kupienia towar należy dodać do koszyka w Sklepie.
  4. Następnie Kupujący wybiera z dostępnych w Sklepie: sposób dostawy towaru oraz metodę płatności za zamówienie, a także podaje dane niezbędne do zrealizowania złożonego zamówienia (imię, nazwisko, pełny adres do wysyłki, telefon kontaktowy, adres e-mail).
  5. Zamówienie zostaje złożone w momencie potwierdzenia jego treści i zaakceptowania Regulaminu przez Kupującego.
  6. Złożenie zamówienia jest tożsame z zawarciem umowy sprzedaży pomiędzy Kupującym a Sprzedawcą.
  7. Sprzedawca przekaże Kupującemu potwierdzenie zawarcia umowy sprzedaży na trwałym nośniku najpóźniej w momencie dostarczenia towaru.
  8. Kupujący może zarejestrować się w Sklepie tj. założyć w nim Konto lub dokonywać zakupów bez rejestracji poprzez podawanie swoich danych przy każdym ewentualnym zamówieniu.

§ 4 PŁATNOŚCI

  1. Za złożone zamówienie Kupujący może wybrać następujące formy płatności:
    1. Przelew tradycyjny:
      Forma płatności dla Kupujących preferujących samodzielne logowanie do banku internetowego, wizytę w placówce banku lub na poczcie. Po zarezerwowaniu zamówionego towaru, klient otrzymuje mailem numer rachunku bankowego, na który należy przelać właściwą kwotę. Prosimy o wpisanie w tytule przelewu tradycyjnego informacji, którą otrzymają Państwo na skrzynkę wraz z potwierdzeniem zamówienia. Z chwilą zaksięgowania wpłaty na rachunku bankowym zamówienie jest przekazywane do magazynu w celu przygotowania wysyłki.
      Dane do przelewu: Wypożyczalnia Sprzętu Ogrodniczego "TEXAS" , ul. J. Kazimierza 36905-126 Stanisławów Pierwszy, BZWBK 66 1090 2590 0000 0001 2962 7087
    2. Płatność za pośrednictwem platformy płatniczej:
      • Płatność Shoper
        Jest to forma przelewu natychmiastowego. Jeśli wybiorą Państwo tę formę płatności, system automatycznie skieruje Państwa na bezpieczną stronę na której wybiera się swój bank i wygodnie dokonuje opłaty. System sam wypełni dane naszej firmy. Po dokonaniu transakcji nasz system automatycznie odnotuje wpłatę i przekieruje status zamówienia do realizacji. Pozwala to na zaoszczędzeniu czasu i Państwu i naszemu Sklepowi. Dzięki tej metodzie zakupy szybciej trafią pod wskazany przez Państwa adres. (W przypadku wybrania płatności za pośrednictwem platformy płatniczej Płatność Shoper, podmiotem świadczącym obsługę płatności online jest Blue Media S.A.).
      • Płatność PayPal
        Płatność PayPal, podobnie jak Shoper, należy do formy przelewu natychmiastowego. Cały proces transakcji odbywa się bardzo podobnie jak dla płatności Shoper. Aby dokonać płatności tą metoda muszą Państwa posiadać konto w serwisie PayPal
    3. Płatność za pobraniem
      • zapłata gotówką kurierowi przy odbiorze zamówienia.
  2. Sprzedawca informuje, że w przypadku niektórych metod płatności, ze względu na ich specyfikę, opłacenie zamówienia tą metodą jest możliwe wyłącznie bezpośrednio po złożeniu zamówienia.
  3. W przypadku wybrania przez Kupującego płatności z góry, za zamówienie należy zapłacić w terminie 7 Dni roboczych od złożenia zamówienia.

§ 5 REALIZACJA ZAMÓWIENIA

  1. Sprzedawca jest zobowiązany do dostarczenia towaru bez wad.
  2. W przypadku, gdy Kupujący wybrał płatność z góry za zamówienie, Sprzedawca przystąpi do realizacji zamówienia po jego opłaceniu.
  3. W sytuacji, gdy w ramach jednego zamówienia Kupujący zakupił towary o różnym terminie realizacji, zamówienie zostanie zrealizowane w terminie właściwym dla towaru o najdłuższym terminie.
  4. Towar dostarczany jest wyłącznie na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej.
  5. Towary zakupione w Sklepie doręczane są różnymi metodami dostawy. Sposób dostawy wybiera Kupujący:
    1. Za pośrednictwem firmy kurierskiej:
      • InPost Kurier - jest to standardowa przesyłka kurierska. Czas realizacji usługi w 99% wynosi 1 dzień roboczy od momentu nadania przesyłki. Wysyłka InPost Kurier dostępna jest zarówno po przedpłacie jak i za pobraniem. W przypadku wybrania usługi za pobraniem, płatności dokonują Państwo bezpośrednio u kuriera (tylko gotówka). Koszt wysyłki jaki zostanie doliczony do zamówienia to:
        - po przedpłacie 14.50zł,
        - za pobraniem 17.50zł.
    2. Za pośrednictwem Poczty Polskiej:
      • List polecony ekonomiczny - to usługa świadczona przez Pocztę Polską. Jest to najtańsza metoda wysyłki w naszym sklepie. Czas realizacji usługi od momentu nadania wynosi od 4 do 7 dni roboczych. Należy mieć na uwadze, iż nie wszystkie produkty mogą zostać wysłane tą metodą. Jeżeli gabaryt asortymentu przekroczy możliwość wysyłki, w koszyku nie wyświetli się pole wyboru listu ekonomicznego. Listy wysyłamy tylko po przedpłacie. Koszt wysyłki jaki zostanie doliczony do zamówienia to 6.30 zł.
      • List polecony priorytetowy - to usługa świadczona przez Pocztę Polską. Czas realizacji usługi od momentu nadania wynosi od 1 do 2 dni roboczych. Należy mieć na uwadze, iż nie wszystkie produkty mogą zostać wysłane tą metodą. Jeżeli gabaryt asortymentu przekroczy możliwość wysyłki, w koszyku nie wyświetli się pole wyboru listu poleconego priorytetowego. Listy wysyłamy tylko po przedpłacie. Koszt wysyłki jaki zostanie doliczony do zamówienia to 8.30 zł.
    3. Do paczkomatów InPost:
      Paczkomaty to system skrytek pocztowych, podobnych w obsłudze do bankomatów, w których możliwy jest odbiór przesyłki o dowolnej, dogodnej dla adresata porze, 24 godziny na dobę przez 7 dni w tygodniu. Paczki dostarczane są do paczkomatów w ciągu doby roboczej od momentu nadania (95% przypadków). Maksymalny czas dostarczenia to dwa dni robocze. Gdy Państwa zamówienie dotrze do wybranego Paczkomatu, otrzymają Państwo SMS i e-mail z informację, że paczka oczekuje na odbiór oraz z kodem odbioru potrzebnym do odebrania przesyłki. Aby odebrać przesyłkę wystarczy wpisać na panelu Paczkomatu numer telefonu komórkowego oraz otrzymany kod odbioru, a skrytka z oczekiwaną przesyłką otworzy się. Należy mieć na uwadze, iż nie wszystkie produkty mogą zostać wysłane tą metodą. Jeżeli gabaryt asortymentu przekroczy możliwość wysyłki, w koszyku nie wyświetli się pole wyboru paczkomat. Jeżeli Państwa paczka może zostać wysłana tą metodą, pozostaje Państwu już tylko wybór odpowiedniego paczkomatu. Strona naszego sklepu sama podpowie gdzie znajdują się najbliższe paczkomaty w Państwa okolicy. Nie przeszkadza to wybrać innego paczkomatu z rozwijanej listy dostępnej pod opcją "pokaż pozostałe Paczkomaty”. Wysyłka do Paczkomatu dostępna jest zarówno po przedpłacie jak i za pobraniem. W drugim przypadku należy uiścić opłatę w samym paczkomacie przy użyciu karty płatniczej lub kredytowej. Koszt wysyłki jaki zostanie doliczony do zamówienia to:
      - odbiór w punkcie po przedpłacie 9.50zł,
      - odbiór w punkcie za pobraniem 13.50zł.
  6. Kupujący może odebrać towar osobiście w Sklepie w godzinach jego otwarcia.
  7. W przypadku wybrania odbioru osobistego przez Kupującego, Sprzedający poinformuje Kupującego o terminie odbioru towaru.

§ 6 PRAWO ODSTĄPIENIA OD UMOWY

  1. Konsument ma prawo odstąpić od umowy zawartej ze Sprzedawcą za pośrednictwem Sklepu, w terminie 21 dni bez podania jakiejkolwiek przyczyny.
  2. Aby Konsument mógł skorzystać z prawa odstąpienia od umowy musi poinformować Sprzedawcę o swojej decyzji o odstąpieniu od umowy w drodze jednoznacznego oświadczenia (na przykład pismo wysłane pocztą lub informacja przekazana pocztą elektroniczną).
  3. Termin do odstąpienia od umowy wygasa po upływie 21 dni od dnia:
    1. W którym Konsument wszedł w posiadanie towaru lub w którym osoba trzecia inna niż przewoźnik i wskazana przez Konsumenta weszła w posiadanie tego towaru,
    2. W którym Konsument wszedł w posiadanie ostatniej z rzeczy lub w którym osoba trzecia, inna niż przewoźnik i wskazana przez Konsumenta, weszła w posiadanie ostatniej z rzeczy w przypadku umowy zobowiązującej do przeniesienia własności wielu rzeczy, które dostarczane są osobno.
  4. Zachęcamy do skorzystania z wzoru formularza odstąpienia od umowy umieszczonego na końcu Regulaminu.
  5. Aby zachować termin do odstąpienia od umowy wystarczy, że Konsument wyśle informację dotyczącą wykonania przysługującego mu prawa odstąpienia od umowy przed upływem terminu do odstąpienia od umowy.

    SKUTKI ODSTĄPIENIA OD UMOWY
  6. W przypadku odstąpienia od zawartej umowy Sprzedawca zwraca Konsumentowi wszystkie otrzymane od niego płatności, w tym koszty dostarczenia towaru (z wyjątkiem dodatkowych kosztów wynikających z wybranego przez Konsumenta sposobu dostarczenia innego niż najtańszy sposób dostarczenia oferowany przez Sprzedawcę), nie później niż w ciągu 14 dni od dnia, w którym Sprzedawca został poinformowany o decyzji Konsumenta o wykonaniu prawa odstąpienia od umowy.
  7. Sprzedawca może wstrzymać się ze zwrotem płatności do czasu otrzymania towaru lub do czasu dostarczenia mu dowodu jego odesłania, w zależności od tego, które zdarzenie nastąpi wcześniej.
  8. Zwrotu płatności Sprzedawca dokona przy użyciu takich samych sposobów płatności, jakie zostały przez Konsumenta użyte w pierwotnej transakcji, chyba że Konsument zgodzi się na inne rozwiązanie, w każdym przypadku Konsument nie poniesie żadnych opłat w związku z tym zwrotem.
  9. Kupujący, który odstąpił od umowy powinien zwrócić towar na adres: WSO TEXAS, ul. Jana Kazimierza 279, 05-126 Stanisławów Pierwszy, niezwłocznie, a w każdym razie nie później niż 14 dni od dnia, w którym poinformował Sprzedawcę o odstąpieniu od umowy.
  10. Konsument ponosi bezpośrednie koszty zwrotu towaru.

    PRZYPADKI W KTÓRYCH SPRZEDAJĄCY MOŻE ODMÓWIĆ PRZYJĘCIA ZWROTU
  11. Sprzedający otrzymał oświadczenie o zwrocie wysłane po upływie 21 dni od daty otrzymania przez Kupującego towaru.
  12. Rzeczy nieprefabrykowane, wyprodukowane według specyfikacji konsumenta lub służące zaspokojeniu jego zindywidualizowanych potrzeb (np. łańcuchy do pilarek).
  13. Rzeczy, które po dostarczeniu, ze względu na swój charakter, zostają nierozłącznie połączone z innymi rzeczami.
  14. Zgodnie z obowiązującymi przepisami (art. 34 p. 4 Ustawy z dnia 30Maja 2014 roku o prawach konsumenta: Konsument ponosi odpowiedzialność za zmniejszenie wartości rzeczy będące wynikiem korzystania z niej w sposób wykraczający poza konieczny do stwierdzenia charakteru cech i funkcjonowania rzeczy, chyba że przedsiębiorca nie poinformował konsumenta o prawie odstąpienia od umowy zgodnie z wymaganiami art. 12 ust. 1 pkt 9.

    UWAGA! Nie przyjmujemy zwrotów za pobraniem. Taki rodzaj zwrotu nie będzie uwzględniany i nie zostanie przez nas podjęty od przewoźnika realizującego zwrot od kupującego.

§ 7 REKLAMACJE

  1. Jeżeli zakupiony towar zawiera wady jakościowe lub ilościowe, koszty zwrotu przesyłki pokrywa Sprzedawca. Zgłoszona wada towaru podlega weryfikacji przez serwis, który stwierdzi czy wada towaru istniała w chwili jego wydania.
  2. Dostarczenie towaru w ramach reklamacji jest bezwarunkowe.
  3. Dopuszczalne jest zastosowanie opakowania zastępczego, jednak powinno ono gwarantować odpowiednią ochronę podczas transportu.
  4. Towar powinien zostać przysłany kompletny, zwłaszcza z akcesoriami, które mają wpływ na funkcjonalność danego towaru lub które mogą być jedną z przyczyn zaistnienia wady towaru lub niezgodności z umową. Wskazane jest dołączenie do towaru szczegółowego opisu występujących wad wraz z informacją w jakiej sytuacji dana wada lub niezgodność występują. Dodatkowo należy określić żądania reklamacyjne oraz podstawę prawną realizacji uprawnień.
  5. Do reklamowanego towaru należy dołączyć dowód zawarcia umowy (np. kserokopię dokumentu sprzedaży) i oryginał karty gwarancyjnej, jeżeli została wydana z towarem (gwarancja producenta).

    POZASĄDOWE SPOSOBY ROZPATRYWANIA REKLAMACJI I DOCHODZENIA ROSZCZEŃ
  6. W przypadku, gdy postępowanie reklamacyjne nie przyniesie oczekiwanego przez Konsumenta rezultatu, Konsument może skorzystać m.in. z:
    1. Mediacji prowadzonej przez właściwy terenowo Wojewódzki Inspektorat Inspekcji Handlowej, do którego należy się zwrócić z wnioskiem o mediację. Co do zasady postępowanie jest bezpłatne. Wykaz Inspektoratów znajduje się tutaj: https://www.uokik.gov.pl/wazne_adresy.php#faq595,
    2. Pomocy właściwego terenowo stałego polubownego sądu konsumenckiego działającego przy Wojewódzkim Inspektoracie Inspekcji Handlowej, do którego należy złożyć wniosek o rozpatrzenie sprawy przed sądem polubownym. Co do zasady postępowanie jest bezpłatne. Wykaz sądów dostępny jest pod adresem: https://www.uokik.gov.pl/wazne_adresy.php#faq596,
    3. Bezpłatnej pomocy miejskiego lub powiatowego rzecznika Konsumentów,
    4. Internetowej platformy ODR dostępnej pod adresem: http://ec.europa.eu/consumers/odr/.

§ 8 DANE OSOBOWE

  1. Administratorem danych osobowych przekazanych przez Kupującego podczas korzystania ze Sklepu jest Sprzedawca.
  2. Dane osobowe Kupującego przetwarzane są na podstawie umowy i w celu jej realizacji, zgodnie z zasadami określonymi w ogólnym rozporządzeniu Parlamentu Europejskiego i Rady (EU) o ochronie danych (RODO). Szczegółowe informacje dotyczące przetwarzania danych przez Sprzedawcę zawiera polityka prywatności zamieszczona w Sklepie.

§ 9 ZASTRZEŻENIA

  1. Każdorazowo składane w Sklepie zamówienie stanowi odrębną umowę sprzedaży i wymaga osobnej akceptacji regulaminu. Umowa zawierana jest na czas i w celu realizacji zamówienia.
  2. Umowy zawierane na podstawie niniejszego regulaminu zawierane są w języku polskim.
  3. Żadne z postanowień niniejszego regulaminu nie wyłącza lub w żadnym stopniu nie ogranicza uprawnień Konsumenta wynikających z przepisów prawa.

Załącznik nr 1 do Regulaminu

Poniżej znajduje się wzór formularza odstąpienia od umowy, z którego Konsument może, ale nie musi skorzystać:

 

 

Wzór odstąpienia od umowy

do góry
Sklep jest w trybie podglądu
Pokaż pełną wersję strony
WSO TEXAS © 2017
Sklep internetowy Shoper.pl