WSO TEXAS
jest autoryzowanym dealerem marki
Cewki zapłonowe silnika Briggs & Stratton do kosiarek spalinowych i traktorków ogrodowych.
Cewka zapłonowa jest jednym z głównych elementów układu zapłonowego w silnikach spalinowych o zapłonie iskrowym (czyli 2-suv oraz 4-suv zasilanych benzyną lub gazem). Wytwarza ona impuls elektryczny, który za pomocą kabla wysokiego napięcia przekazywany jest na świecę zapłonową i zapoczątkuje on zapłon paliwa w komorze spalania. Cewka zapłonowa występuje między innymi w spalinowych kosiarkach, kosach, piłach, dmuchawach, traktorkach i wertykulatorach. Cewki zapłonowe różnią się m.in. wielkością, rozstawem otworów mocujących oraz długością przewodu. Cewka jest częścią eksploatacyjną w związku z tym co jakiś czas wymaga wymiany. Czasami w maszynie występuje więcej niż jedna cewka zapłonowa.
Jak sprawdzić cewkę zapłonową? Wymiana cewki zapłonowej.
Aby sprawdzić czy cewka działa trzeba w pierwszej kolejności odłączyć wszystkie przewody masujące od cewki, następnie powinno się zahaczyć jeden koniec testera iskry o przewód zapłonowy, a w dalszej kolejności powinno się przyczepić nieuziemiony koniec testera o głowicę cylindrów. Później należy z odpowiednio dużą prędkością obracać kołem zamachowym. Cewka działa prawidłowo jeżeli w okienku testera pojawi się iskra. W przypadku braku iskry, należy cewkę wymienić . W każdym silniku cewka znajduje się w innym miejscu. Aby wymienić cewkę zapłonową należy ją odkręcić i przykręcić nową w odpowiedniej odległości od koła magnesowego (odstęp jest również zależny dla każdego z silników). Objawem zepsucia się cewki jest to, że silnik nie odpala.
Briggs & Stratton to największy na świecie producent m.in. silników benzynowych do zewnętrznych urządzeń. Produkty firmy Briggs & Stratton są projektowane, produkowane, sprzedawane i serwisowane w ponad 100 krajach na wszystkich kontynentach.
W 1908 roku wynalazca Stephen F. Briggs i inwestor Harold M. Stratton zaczęli współpracę. Ta kooperacja ostatecznie przekształciła się w firmę Briggs & Stratton. W 1953 roku firma zrewolucjonizowała branżę trawników i ogrodów, opracowując pierwszy lekki aluminiowy silnik. Od 110 lat marka Briggs & Stratton stosuje długofalowe podejście polegające na ciągłym udoskonalaniu jakości obsługi silników. Dąży do uzyskania jak największej mocy i wydajności. Właśnie z tego względu konsumenci szukający sprzętu silnikowego wybierają rozwiązania Briggs & Stratton.
Numery silników Briggs & Stratton składają się z 3 członów: MODEL, TYPE oraz CODE.
Przykład: Nr silnika : 28N707-0321-B1-0213010
28N707 – MODEL
0321-B1 – TYPE
0213010 – CODE
Numery silników w 99% wybite są na jego boku lub na pokrywie rozrusznika (jeżeli jest metalowa).
Najpopularniejsze nazwy silników marki Briggs & Stratton:
CLASSIC, QUANTUM, 3,5HP, 5,5HP, 8,5HP, 11,5HP, 15,5HP, 500, 350
382,21 zł
228,86 zł
291,53 zł
268,56 zł
268,56 zł
273,34 zł
273,34 zł
240,29 zł
205,62 zł
221,73 zł
331,53 zł
256,86 zł
172,73 zł
171,85 zł
Jeżeli mają Państwo kłopot z dobraniem części prosimy o kontakt elektroniczny lub telefoniczny.