Kategorie
Części zamienne do
Kontakt

 

 

784 164 164

 

@

 

serwis.texas@gmail.com

Stiga

WSO TEXAS

jest autoryzowanym dealerem marki

Texas Parts autoryzowany dealer Stiga

 

Statystyki
Produktów:
61296
Kategorii:
2654
Nowości:
0

Gaźniki kompletne do piły, pilarki spalinowej.

W silnikach 2-suwowych do pił, pilarek spalinowych występują gaźniki membranowe. Dzięki temu urządzenie może pracować w różnych płaszczyznach. Oznacza to, że można nim obracać pod dowolnym kątem.

W naszej ofercie znajdą Państwo kompletne gaźniki membranowe do pił, pilarek spalinowych producentów Walbro, Zama Tillotson stosowane w urządzeniach takich marek jak: AL-KO Alpina Castelgarden Cedrus Craftsman Dolmar Echo Efco Faworyt Grizzly Harder Homelite Husqvarna Jonsered Makita McCulloch NAC Oleo-Mac Partner Poulan Robin Solo Stiga Stihl  Victus i wielu innych.

Posiadamy gaźniki oryginalne oraz ich zamienniki.

Jak dobrać odpowiedni gaźnik do piły, pilarki spalinowej?

W celu dobrania gaźnika do piły, pilarki spalinowej, potrzebne będą oznaczenia maszyny z tabliczki znamionowej. Jeśli w urządzeniu zamontowany jest markowy gaźniki (np. Walbo, Zama, Tillotson) ważne jest oznaczenie dokładnie z tego gaźnika.

Uwaga - w tych samych modelach pilarek spalinowych mogą występować gaźniki różnych marek. Gaźniki Zama, Walbro, Tillotson nie mogą być stosowane zamiennie. Należy kupić model i markę gaźnika taki jaki był zastosowany w pilarce spalinowej lub jego zamiennik.

Do czego służy gaźnik w pile, pilarce spalinowej, jaka jest jego funkcja?

Gaźnik dostarcza do silnika mieszankę paliwowo-powietrzną w odpowiednim składzie i ilości. Umożliwia to prawidłową pracę silnika w całym zakresie dopuszczalnej prędkości obrotowej, tym samym zapewniając długi, trwały i niezawodny okres eksploatacji. Odpowiada za bezproblemowe uruchomienie urządzenia i wydajność podczas pracy.

Jak wyregulować gaźnik w pile, pilarce spalinowej?

Prawidłowe działanie piły, pilarki spalinowej jest zależne między innymi od dobrze wyregulowanego gaźnika. Regulacji gaźnika można dokonać samemu, jednak należy zapoznać się z instrukcją, ponieważ ta czynność może różnić się w zależności od producenta.

Standardowy gaźnik membranowy ma trzy śruby do regulacji:

  • H („high”, czyli wysoki) - śruba wysokich obrotów, służy do regulacji ilości paliwa dozowanego przez dyszę główną gaźnika
  • L („low”, czyli niski) – śruba niskim obrotów, służy do regulacji ilości paliwa dozowanego poprzez dyszę wolnych obrotów
  • T („throttle”, czyli przepustnica) lub LA - służy do regulacji położenia przepustnicy na wolnych obrotach.

Kręcenie śrubami H i L w prawo zmniejsza ilość paliwa w mieszance paliwowo-powietrznej.
Kręcenie śrubami H i L w lewo większa ilość paliwa w mieszance paliwowo-powietrznej.

Regulacja gaźnika polega na:

  • wyregulowaniu niskich obrotów,
  • wyregulowaniu wysokich obrotów,
  • wyregulowaniu obrotów biegu jałowego.

Ważna wskazówka – regulację gaźnika należy wykonywać przy rozgrzanym silniku, z zamontowaną obudową i zamontowanym czystym filtrem powietrza.

Regulacja w kilku krokach:

  1. Połóż pilarkę na równej powierzchni. Prowadnica nie może dotykać podłoża i musi być zwrócona przeciwnie do operatora.
  2. Dokręć śruby H i L w prawo, do oporu.
  3. Wykręć je o ilość obrotów podaną w instrukcji.
  4. Uruchom urządzenie na 10 minut.
  5. Jeśli na wolnych obrotach łańcuch pilarki porusza się po prowadnicy, wykręć śrubę regulacyjną T w lewo, do momentu gdy łańcuch przestanie się obracać.
  6. W celu regulacji niskich obrotów kręć śrubą L w lewo i prawo dopóki śruba L będzie w takim położeniu, przy którym pilarka osiągnie najwyższe obroty silnika. Następnie dokręć tę śrubę o ¼ obrotu w lewo.
  7. Jeśli łańcuch dalej porusza się po prowadnicy, kręć śrubą regulacyjną T w lewo do momentu zatrzymania łańcucha. Teraz dokręć śrubę o ¼ obrotu w lewo.
  8. W celu regulacji wysokich obrotów wprowadź pilarkę na wysokie obroty przez około 10 sekund. Kręć śrubą regulacyjną H w lewo i prawo dopóki śruba H będzie w takim położeniu, przy którym silnik osiągnie najwyższe obroty.
  9. Puść dźwignię gazu, wtedy silnik będzie pracował na wolnych obrotach. Teraz można wyregulować obroty biegu jałowego. Kręć śrubą regulacyjną T aż łańcuch będzie poruszał się po prowadnicy. Teraz dokręć śrubę o ¼ obrotu w lewo.

Jeśli nie jesteś w stanie ustawić odpowiednio obrotów, zleć wykonanie regulacji gaźnika w profesjonalnym serwisie. Samodzielna nieprawidłowa regulacja może spowodować nawet zatarcie silnika, ponadto praca z takim urządzeniem jest bardzo niebezpieczna.

Jak wyczyścić gaźnik?

Jeśli gaźnik jest zanieczyszczony można go wymienić na nowy (często jest to korzystne cenowo) lub wyczyścić za pomocą myjki ultradźwiękowej. Aby to zrobić, należy rozmontować gaźnik na części pierwsze, następnie umieścić go w myjce. Pamiętaj, że gaźnika nie należy czyścić ścierką ani szczoteczką, ponieważ otwory w nim są zbyt małe. Nie będzie to skuteczne. Podczas czyszczenia warto również wymienić membrany.

Czy można naprawić gaźnik?

Wszystko zależy od uszkodzenia. Zalecamy konsultację z serwisantem, ponieważ będzie on w stanie stwierdzić czy warto naprawić gaźnik czy wymienić na nowy.

 

Kompletne

GAŹNIK WALBRO WB-32 GAŹNIK WALBRO WB-32
Cena:

395,36 zł

szt.
zobacz więcej

Jeżeli mają Państwo kłopot z dobraniem części prosimy o kontakt elektroniczny lub telefoniczny.

do góry
Sklep jest w trybie podglądu
Pokaż pełną wersję strony
WSO TEXAS © 2017
Sklep internetowy Shoper Premium